Auteur Topic: Selectie seizoen 2019-2020  (gelezen 518 keer)

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
Selectie seizoen 2019-2020
« Gepost op: maart 14, 2019, 09:36:14 »
Piet Buter bevestigt dat Frank Korpershoek, Senne Lynen, Kick Groot en Terrel Ondaan volgend jaar ook voor de Witte Leeuwen spelen

Journalist

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Selectie seizoen 2019-2020
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2019, 14:21:47 »
Goed bericht. Alleen heb ik mijn vraagtekens bij Kick Groot. Nog te weinig van gezien.

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2019, 00:44:44 »
Goed bericht. Alleen heb ik mijn vraagtekens bij Kick Groot. Nog te weinig van gezien.

Eens, optreden bij NEC uit was dermate goed dat je je ook kan afvragen waarom hij niet meer speeltijd heeft gehad

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2019, 06:45:17 »
Reda Kharchouch ziet zijn sterke seizoen, met name voor de winterstop, mogelijk beloond worden met een transfer naar het profvoetbal. De spits van OFC is volgens RTV NH-verslaggever Thomas Brood in gesprek met Telstar.

Kharchouch is bezig aan zijn eerste seizoen in Oostzaan, nadat hij afgelopen zomer was overgekomen van Quick Boys. In Katwijk wist de aanvaller geen overeenstemming te bereiken over een nieuw contract. De spits liep begin dit jaar een serieuze hamstringblessure op. Telstar staat erom bekend geregeld in de Tweede en Derde Divisie te speuren naar ruwe diamanten. De Witte Leeuwen hebben dit seizoen onder meer Jordie van der Laan (ex-JVC Cijk), Ilias Bronkhorst (Koninklijke HFC) en Adham El Idrissi (ex-De Dijk) in de selectie, evenals Ahmed Mendes Moreira (ex-Kozakken Boys). Vorig seizoen waagde de club uit Velsen-Zuid bovendien tevergeefs een poging om Roy Castien (Koninklijke HFC) te strikken.

Kharchouch gaf in november tegenover De Telegraaf al aan graag volgend seizoen in het betaald voetbal te willen uitkomen: ,,Er zijn genoeg voorbeelden van spitsen die op oudere leeftijd naar het betaalde voetbal overstappen. Waarom zou ik het niet kunnen? We gaan het wel zien. Maar eerst de focus op OFC.”

Journalist

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2019, 09:53:40 »
Volgens nog niet bevestigde berichten is er overeenstemming bereikt tussen Telstar en Berenstein van Volendam over een contract van 1 jaar met een optie van 2 jaar.

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2019, 05:36:36 »
Cabral vertrekt en Brito en Van Huizen lijken de volgenden. Ouch

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2019, 05:38:14 »
Volgens nog niet bevestigde berichten is er overeenstemming bereikt tussen Telstar en Berenstein van Volendam over een contract van 1 jaar met een optie van 2 jaar.

Sta nog niet op de banken

Journalist

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2019, 07:27:35 »
Ik hoop niet dat er weer zo een uittocht van sterkhouders komt zoals vorig jaar. Maar ik vrees van wel. Drukke tijd voor Buter en Lettinga om de selectie op niveau te brengen en om Toine een zodanig contract aan te bieden dat hij niet kan weigeren.

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 03, 2019, 13:15:49 »
Ik hoop niet dat er weer zo een uittocht van sterkhouders komt zoals vorig jaar. Maar ik vrees van wel. Drukke tijd voor Buter en Lettinga om de selectie op niveau te brengen en om Toine een zodanig contract aan te bieden dat hij niet kan weigeren.

Nou reken er maar niet op. Is gewoon een salarisplafond. Cabral, Brito weg, Van Huizen wil ook hogerop en Ondaan en Lynen zullen ongetwijfeld verkocht worden

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2019, 21:00:13 »
Zes spelers van de huidige selectie hebben een aanbieding op zak. Er zijn 2 spelers van buitenaf vastgelegd maar deze moeten nog medisch gekeurd worden

Journalist

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2019, 09:02:56 »
Zes spelers van de huidige selectie hebben een aanbieding op zak. Er zijn 2 spelers van buitenaf vastgelegd maar deze moeten nog medisch gekeurd worden

Anthony Berenstein is daar één van.

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2019, 17:59:48 »

Anthony Berenstein is daar één van.

En wat vinden we daarvan. Mij was hij niet opgevallen in ieder geval. Wist niet eens of hij speelde of niet

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 10, 2019, 18:08:22 »
ver meer'

Vrijdag, 23 november 2018 om 19:42

Voor Anthony Berenstein staat vrijdagavond een bijzondere wedstrijd op het programma. De 21-jarige vleugelaanvaller staat met FC Volendam voor de tweede keer in competitieverband tegenover zijn oude club, als Jong FC Utrecht op bezoek komt in het vissersdorp. In de Domstad maakte Berenstein furore als jeugdinternational, tot een slepende enkelblessure zijn carrière in de knop leek te breken.

In 2014 liep Berenstein bij Oranje Onder-17 een zware enkelblessure op, die hem lange tijd aan de kant zou houden. Twee jaar later besloot FC Utrecht afscheid te nemen van de talentvolle aanvaller. Na een korte periode bij FC Dordrecht verdween hij in 2017 zelfs helemaal uit het profvoetbal. Halverwege vorig seizoen bood Volendam Berenstein een nieuwe kans in het betaald voetbal, waar hij zijn veelbelovende loopbaan nieuw leven lijkt in te blazen. "Ik mis nog het verfijnde wat ik had. Maar mijn oude niveau, waarmee ik Oranje Onder-17 haalde, is niet ver meer. Ik ben kritisch op mezelf, vind dat ik voor te weinig doelpunten en assists zorg. Toch is dit sinds lange tijd weer een seizoen dat ik speel, dus ik ben ervan overtuigd dat het gaat komen’, zegt Berenstein in gesprek met Voetbalzone, de officiële mediapartner van de Keuken Kampioen Divisie.

"Het gaat met stapjes vooruit. Mijn techniek, mijn schot: het komt allemaal langzaam weer terug. Het is me zeker tegengevallen hoe zwaar het allemaal is geweest. Volendam probeert me overal bij te helpen, ik heb hier de kans gekregen om me te ontwikkelen en weer omhoog te kunnen kijken", vervolgt de aanvaller. De wedstrijd tegen Jong FC Utrecht stond al een tijdje met rood omcirkeld in de agenda van Berenstein. "Het is een bijzondere wedstrijd, ja. Ik kom aardig wat jongens tegen met wie ik heb samengespeeld: Tim Brinkman, Mitchell van Rooijen, Junior van der Velden, Odysseus Velanas. Met Rick van der Meer heb ik nog samengespeeld bij Oranje. Voor de wedstrijd wil ik wel even een praatje met ze maken. Tijdens de wedstrijd wil ik vooral serieus blijven, uiteraard."

"Ik wil me graag laten zien, dat ik het aankan en dat ik belangrijk kan zijn voor het team. Dat wil ik normaal ook, maar nu krijg je toch een extra boost. Je bent extra gebrand om wat te laten zien. Ik wil graag aantonen dat ik me nog aan het ontwikkelen ben en nog steeds ver kan komen. Als dat tegen Jong Utrecht kan, met een trainer en spelers die mij kennen, is dat leuk. In de zware periode heb ik aan mezelf getwijfeld, dus ik wil het ook aan mezelf bewijzen. Het is een persoonlijk dingetje. Als we van Utrecht winnen, ben ik toch vrolijker dan normaal. Puur om duidelijk te maken: ik ben er nog en niet meer de speler die destijds weg moest", stelt Berenstein. Volendam begon het seizoen uiterst moeizaam, wat trainer Misha Salden al snel de kop kostte. Sinds de komst van zijn opvolger Hans de Koning is het Andere Oranje nog ongeslagen in de Keuken Kampioen Divisie.

"De nieuwe trainer heeft andere impulsen gebracht. Dat is niet per se beter, maar heeft de zaken wel veranderd. Het was een lastige periode in het begin van het seizoen, ik was geblesseerd en moest van de kant toekijken. Dan zie je dat het moeizaam gaat, waar niet echt een verklaring voor te vinden is. Nu kom je dan op een punt waarop je van Jong FC Utrecht moet winnen, linksom of rechtsom. Daar mogen geen excuses voor zijn." Eerder maakten vleugelaanvallers als Brandley Kuwas, Gyliano van Velzen en Ludcinio Marengo via Volendam de overstap naar de Eredivisie.

"Ik spiegel me niet aan hen, maar zij hebben wel bewezen dat je vanaf Volendam mooie stappen kunt maken. Je ziet meer spelers die vanaf hier mooie stappen kunnen maken, dat is goed om te zien", reageert Berenstein. Hij speelde dit seizoen tot dusver twaalf wedstrijden voor FC Volendam. Het contract van de aanvaller in het Kras Stadion loopt nog tot medio 2019, al heeft de club een optie voor nog een seizoen. "Ik maak het seizoen af bij Volendam en we zien wel of er wat moois komt daarna. Als er interesse is, geeft dat weer een boost. Ik heb nog een optie bij Volendam en als ze die lichten, zou ik blij zijn. Als er een andere club komt, zou ik ook blij zijn. Ik ben blij met wat ik nu heb en hoe het nu loopt, het kan nog even niet stuk."

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2019, 18:09:33 »
AMSTERDAM - De datum 12 mei 2014 staat in het geheugen gegrift van Anthony Berenstein (20). De aanvaller geldt op dat moment als een van de grootste talenten van de jeugdopleiding van FC Utrecht en is de spits van Oranje Onder-17 tijdens het EK op Malta, tot hij in de groepswedstrijd tegen het gastland zijn enkel breekt. Het blijkt het begin van een reeks van behoorlijke tegenslagen, waar donderdag een einde aan kwam met een contract bij FC Volendam.

Door Chris Meijer

Op het moment dat Berenstein de zware blessure opliep, had hij al zijn eerste profcontract getekend bij FC Utrecht. Toen hij net zestien geworden was, tekende hij een driejarig contract in De Galgenwaard. "Wij hebben er veel vertrouwen in dat Anthony zich blijft ontwikkelen wat op termijn moet leiden tot het niveau van eerste elftalspeler van FC Utrecht. Met het vastleggen van deze talentvolle zelf opgeleide speler laten wij als club zien dat wij met onze jeugd naar de toekomst kijken", sprak toenmalig hoofd jeugdopleidingen Henny Lee over Berenstein. Tot die bewuste dag in mei verliep alles vrij goed in de loopbaan van de aanvaller, die sinds zijn twaalfde in de jeugdopleiding van de Domstedelingen speelde. Eerder speelde hij in de jeugd van Voorland en Zeeburgia.

"De wereld lag toen aan mijn voeten. Als je het goed doet, is iedereen je beste vriend en iedereen wil met je zijn. Maar als het slechter gaat, kom je erachter welke mensen bij je blijven en je blijven steunen", vertelt Berenstein in gesprek met Voetbalzone. "Je hoorde wel verhalen van: je kan daarheen of die club kijkt. Als er een mooie club naar je kijkt, voel je je wel gevleid. Maar als het fluitsignaal gaat, denk je gewoon aan voetballen. Het heeft me nooit afgeleid. Wat komt, dat komt. En wat niet komt, dat komt niet. Zo simpel is het. Het was allemaal aan komen waaien, het was me nooit lastig afgegaan. Ik had nooit last gehad van blessures."

Berenstein (met nummer 11) voorafgaand aan de interland tussen Nederland Onder-17 en Oostenrijk Onder-17.

Als basisspeler begon Berenstein aan het EK Onder-17 in de zomer 2014, waar hij met spelers als Donny van de Beek, Steven Bergwijn, Abdelhak Nouri, Kenneth Paal en Bilal Ould-Chikh Nederland vertegenwoordigde. Oranje haalde uiteindelijk de finale, waarin het verloor van Engeland. Berenstein was er op dat moment al niet meer bij, want in de tweede groepswedstrijd tegen Malta brak hij zijn enkel. Daar bleef het niet bij, want hij had ook zijn enkelbanden afgescheurd en zijn scheenbeen was verschoven. "Toen ik een zware blessure kreeg, werd ik op de proef gesteld. En ik principe heb ik gefaald, omdat ik het niet goed opgepakt heb."

Waar is het vervolgens misgegaan?
"Als je geblesseerd raakt, verlies je je houvast. Als je voetbalt, heb je een ritme: negen uur opstaan, elf uur op de club, rusten, twee uur trainen en dan ga je naar huis. Even liggen, eten en dan zit de dag erop. Het klinkt heel saai, maar het is leuk. Je geniet ervan, omdat je van het voetbal houdt. Maar als je geblesseerd raakt, valt dat negen uur opstaan weg. Het moe worden valt weg. Twee keer trainen valt weg. Daardoor kom je in een ander patroon, wat niet goed is voor een topsporter."

Je leefde daardoor niet meer voor het voetbal?
"Ik was zo bezig met voetbal, dat was mijn alles. Maar op gegeven moment kan je dat niet meer. Dan ga je andere dingen ontdekken, die andere mensen doen. Omdat voetbal even wegvalt, val je daarin. Ik had bij de mensen moeten blijven die het beste met me voor hadden. Als jonge jongen deed ik dat niet en je komt dan andere dingen tegen dan voetbal. Dat maakt het op dat moment interessant. Als ik nu terugdenk, denk ik: dat was totaal niet interessant. Ik luisterde niet echt naar mijn lichaam. Mijn hoofd zei: spelen, spelen, spelen. Mijn lichaam kon dat niet aan. Ik was na korte tijd klaar met revalideren, maar ik was niet fit. Dan ga je met vrienden wat eten en rondhangen. Als je gewoon speelt, lig je om tien uur in je nest. Toen ik geblesseerd was, deed ik dat niet. Zo is het bergafwaarts gegaan."

"Natuurlijk heb ik er spijt van dat ik toen in de verleiding ben gekomen om verkeerde dingen te doen. Ik gaf dan de trainers de schuld, maar ik moest het bij mezelf zoeken. Want ik ben diegene die een slechte bal inspeelt, diegene die de bal er niet in schiet en diegene die geen goede voorzet aflevert. Dus ik heb ook geleerd dat ik naar mezelf moet kijken.", vervolgt Berenstein. "Maar ik heb ook een leuke tijd gehad, je moet ook kind zijn. Als profvoetballer met een contract moet je alleen in mindere mate een kind zijn, dan moet je 85 procent prof en 15 procent kind zijn. Zo is het nu eenmaal. Maar ik was 60 procent kind en 40 procent prof, dat reken ik mezelf echt aan. Als ik het advies had opgepakt... Het is allemaal als, als."

"Ik was gewoon koppig. Ik heb mezelf geleerd om voortaan naar andere mensen te luisteren, hun advies op te volgen. Ik had het slimmer of tactischer op kunnen pakken, maar ik wilde het altijd op mijn eigen manier doen. Mensen willen je altijd helpen en die hulp had ik moeten aannemen", concludeert de aanvaller. Zijn revalidatie verliep langzaam en hij bleef last houden van pijntjes. Uiteindelijk besloot FC Utrecht zijn contract in 2016 niet te verlengen, waardoor hij transfervrij naar FC Dordrecht vertrok. "Mijn koppigheid is mijn valkuil geweest. De voornaamste reden dat Utrecht uiteindelijk niet met mij doorging, is dat ik me niet professioneel gedroeg. Dat opende wel mijn ogen. Ze probeerden me te helpen. Het is een leerproces geweest, het heeft me aan het denken gezet en me volwassener gemaakt."

Berenstein wordt in het shirt van FC Dordrecht belaagd door Jordy van der Winden van FC Den Bosch.

Bij de Schapenkoppen kende Berenstein echter ook niet al teveel succes. Hij kwam tot acht wedstrijden voor FC Dordrecht, waarvan drie als basisspeler. Aan de Krommedijk speelde de aanvaller vaker voor de beloften, dan voor het eerste elftal en na één seizoen kwam er een einde aan zijn dienstverband bij FC Dordrecht. Naar eigen zeggen was er met die club ‘geen match’. "Je komt dan minder snel terug op je oude niveau", stelt de aanvaller. Hij sloot zich vervolgens aan bij Magreb’90, actief in de Derde Divisie. Een bewuste keuze, zo legt hij uit. "Ik dacht: laat mij maar op een niveau of twee lager gewoon lekker fit worden, alles spelen. Als ik het nog heb, zou het wel weer naar boven komen. Dan zouden mensen vanzelf wel zien dat ik weer de goede kant op ging. Zo had ik het in mijn hoofd."

Is dat uiteindelijk zo gelopen?
"Niet helemaal, ik heb me niet honderd procent kunnen ontwikkelen zoals ik wilde. Maar ik ben daar wel bezig geweest. Ik ben blijven bewegen. Ik had ook kunnen stoppen en niks kunnen doen, dan was ik nu tonnetje rond geweest. Ik ben in beweging geweest, heb getraind. Je raakt dan in een flow en blijft doorgaan. Dan voel je ook dat je geen pijntjes meer hebt en dan val je weer in het patroon van zes keer trainen, dat is het lekkerste wat er is."

Je hebt nu tot het einde van het seizoen bij FC Volendam getekend, met een optie voor nog een jaar. Had je nog verwacht dat die kans zou komen?
"Je hebt wel je twijfels erover of je nog als prof aan de slag kunt, als het vaak tegenzit. Maar ik heb altijd de goede moed gehouden om profvoetballer te worden, dat is een jongensdroom. Ik sta weer op met een lach, ik train met een lach. Het is heerlijk om iedere dag weer bezig te zijn met voetbal, je leeft ervoor en je houdt ervan. Ik ben zo blij als een kind dat ik weer iedere dag mag trainen. Ik ben mijn nieuwe zaakwaarnemer Stefano van Delden dan ook dankbaar dat hij deze kans mogelijk heeft gemaakt."

jager

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2019, 11:45:43 »
Anass Najah tekent een nieuw contract bij Telstar dat hem twee jaar langer bindt aan de club uit Velsen-Zuid.

Najah had een aflopend contract bij de Witte Leeuwen. De 21-jarige middenvelder speelt sinds het seizoen 2017/2018 bij Telstar. Daarvoor kwam hij uit voor RKC Waalwijk. Hij speelde de afgelopen twee jaar steeds 29 wedstrijden per seizoen in het team van trainer Mike Snoei.

"Anass is een jongen die bekend is met de club. Hij maakte deel uit van de succesvolle groep uit het seizoen 2017/2018 en heeft het afgelopen jaar laten zien zich goed te ontwikkelen. Ik ben blij dat we Anass langer aan de club hebben kunnen binden en daarmee voor continuïteit kunnen zorgen in de spelersgroep", aldus technisch directeur Piet Buter op de site van club.